کد مطلب: 106702
۹ ماده غذايي ضد سرطان/
چي بخوريم تا سرطان نگيريم
تاریخ انتشار : 1393/06/13 10:16:49
نمایش : 2111
برخي مواد غذايي در پيشگيري از ابتلا نقش بسيار مهمي دارند، بطوريکه مصرف ۹ ماده غذايي باعث مي‌شود، از ابتلا به سرطان جلوگيري شود.
به گزارش هفت چشمه به نقل از  تسنيم، امروزه عليرغم ظهور تکنولوژي‌هاي نو و تغيير روش‌هاي زيستي؛ مردم در معرض ابتلا به بيماري‌هاي سرطاني و مواد سرطان زاي بيشتري هستند. در اين حين شناختن تعدادي از مواد غذايي که ضد سرطان هستند تا حدودي شايد بتواند در پيشگيري از اين بيماري‌ها مفيد واقع شود.
1 توت‌هاي فلاونوئيدي
اين توت‌ها شامل کشمش بي‌دانه، زغال اخته، زالزالک، تمشک و توت فرنگي هستند. فلاونوئيد‌ها که آنتي اکسيدان‌هاي قوي هستند مي‌توانند در برخورد با عوامل سرطان زا قوي تر از ساير آنتي اکسيدان‌ها نظير ويتامين B و ويتامين c و کاروتين بتا و يا سلنيوم و روي ظاهر شوند. بنابر اين بهتر است از اين مواد غذايي ارزشمند به جاي مواد غذايي کم شيريني استفاده کرد.
2 زردچوبه
"کاري" از مواد غذايي خوشمزه است که اگر با زردچوبه همراه شود مي‌تواند در برابر سرطان از بدن انسان محافظت کند و اين به اين دليل است که زردچوبه شامل کورکومين است که ضد التهاب و سرطان است.
3 کلم‌ها
اين سبزيجات شامل کلم، گل کلم، کلم بروکلي، جوانه بروکسل، کلم پيچ، تره تيزک، ريشه خردل، کلم قمري، خردل، تربچه و شلغم هستند. اين مواد حاوي نوعي ماده مغذي گياهي به نام گلوکوزينولات هستند که در مبارزه با سرطان روده بزرگ بسار کارآمد است.
4 سير
سير حاوي حدود 200 ترکيب فعال بيولوژيکي مانند سولفور آمينو اسيدها و گلوتتتيون و سيستئين است که مي‌تواند محافظ خوبي در برابر سرطان باشد. براي بهترين اثر، سير بهتر است به صورت خرد شده و خام ميل شود اما اگر بو و طعم سير خام واقعاً غير قابل تحمل باشد مي‌توانيد آن را بصورت مخلوط با سبزيجات به صورت آب پز يا درون سوپ ميل کنيد.
5 قارچ
قارچ ها نيز علاوه بر مزه ي دلچسب خواص ضد سرطاني دارند که از انواع آن ها مي توان قارچ گانودرما و مايتيک را نام برد که ژاپني ها و چيني ها از دير باز از آنها مصرف مي کردند.
6 ماست
گونه‌هاي مختلف پروبيوتيک‌ها در ماست به بهبود ايمني بدن و سم زدايي بسياري از مواد سرطان زا کمک مي‌کنند.
7اسفناج
بسياري از مردم هرگاه صحبت از اسفناج مي‌شود، انيميشن ملوان زبل را به ياد مي‌آورند اما آيا اسفناج مي‌تواند به اين شگفت انگيزي عمل کند؟
اسفناج علاوه بر افزايش قدرت و انرژي زايي يک غذاي ضد سرطان به دليل غناي آن در کلروفيل و کاروتن به شمار مي‌رود. اسفناج همچنين، منبع سرشاري از آهن، اسيد فوليک، ويتامين‌ها و مواد معدني است و همچنين، به خاطر کوآنزيم Q10 آنتي اکسيدان که داراي خواص ضد پيري است نيز به صورت ماده ي غذايي جوان کننده عمل مي‌کند.
8 غذاهاي غني از فيبر
فيبر موجود در مواد غذايي نه تنها براي داشتن روده‌هاي سالم مفيد است بلکه براي جلوگيري از سرطان روده بزرگ نيز مي‌تواند بسار کارآمد و موثر عمل کند.
فيبر باعث تسهيل حرکت مواد غذايي در دستگاه گوارش مي‌شود، بنابراين مواد سرطان زا ديگر فرصت جذب شدن در بدن را پيدا نمي‌کنند. غلات سبوس دار (مانند برنج با پوست)، لوبيا، دانه‌ها، عدس و سبزيجات منابع غني از فيبر هستند، بنابراين لازم است تا آنها را در وعده‌هاي غذايي روزانه جاي داد.
9 موم زنبور عسل
موم ساختاري در لانه زنبور عسل است که وظيفه حفاظت از زنبورها در مقابل عفونت‌هاي باکتريايي، ويروسي و قارچي را بر عهده دارد. موم ماده غذايي سرشار از بيوفلاونوئيد‌ها و ويتامين‌هاي گوناگون و آمينو اسيدها است که براي بالا بردن سطح ايمني بدن و پيشگيري از سرطان بسيار مفيد گزارش شده است.
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg